jueves, 18 de agosto de 2011

X 10 Milles Intercéltiques de Lorient. 14/08/2011.

Esti branu tocó volver al Festival Intercélticu de Lorient cola Banda de Gaites La Raitana, ye'l festival por excelencia, la meca de cualquier músicu relacionáu cola música tradicional d'influencia atlántica, celta o como lo quieras llamar. Nuna población de 60.000 habitantes, tar nun festival con 5.000 músicos, 1.000 voluntarios, tocar nel estadiu Moustoir les nueches intercéltiques (hai 5 durante tol festival) delantre d'unes 10.000 persones cada día, nel desfile de la Gran Parada de les Naciones Celtes peles cais de Lorient delantre de 100.000 (la retransmisión pela tele tuvo una audiencia de 2.000.000!!!!) o facer un conciertu la banda a les 14:30 (cuando lo que más apetez ye dir a dormir la siesta) delantre 2.000 persones que pagaren entrada, ye dalgo qu'hai que dir y sentilo ellí, nun se puede explicar porque aparte de la brutalidá de les fríes cifres encuéntreste con un públicu maravillosu, respetuosu, agradecíu y entregáu como en ningún otru llau.

La Raitana al completu namás desembarcar en Lorient

Tocando nuna Nueche Intercéltica

Otros años vi qu'había una carrera l'últimu día del festival, les 10 Milles Intercéltiques de Lorient, carrera urbana, per asfaltu y llana. La verdá que la última vez que competí n'asfaltu (y la primera!!!) fue na Milla d'Infiestu nel 2006 y l'asfaltu nun lu puedo nin ver a nun ser p'andar en coche, pero yera una bona manera de rematar el festival d'esti añu. Falé con Stephane, el nuesu intérprete, y mandé-y qu'apuntase tamién a Ricardo.

Ricardo diciendo: "non, nun puede ser, ¿apuntásteme sin dicime nada?, pero, ¿cómo vamos correr con esti arte y encima l'últimu día?"
(Como podéis ver el tema de la hidratación llevámoslu a rajatabla...)

Tuvimos que facer un "reconocimientu médicu" (la médica de guardia del festival auscultónos, mirónos la tensión y díxonos que tábamos como güés) y abonar los 9€ d'inscripción.

El sábadu, pa dir "finos" pa la carrera, fuimos a cenar a una pizzería onde les pizzes nun entraben en platu de lo grandes que yeren. Esi día Stephane fue a pescar percebes pa dir a comelos a la carpa d'Asturies después de cenar, asina que de postre una bona fartura d'ellos...

Stephane cuidando la hidratación a tope...

Pela mañana nun teníamos en qué baxar del colexu onde dormíamos a la salida, pero Stephane ofrecióse a llevanos a pesar de que pa ello tenía que madrugar y eso en plenu festival ye mui h.odíu...

Con Stephane na recoyía de dorsales

Antes de la salida


Según dieren la salida Ricardo sal el primeru igual qu'un avión, veo qu'hai dos o tres que lu miren con gran nerviosismu, al peazu llevanta un pocu'l pie y empieza a dame voces p'animame, el primeru y el segundu empiecen a tirar y aguanto un peazu pero tengo que soltame, el segundu veo que tampocu aguanta'l ritmu del primeru y gárrame y pásame otru grupín de tres que van como motos pero non tantu como los dos primeros.

Al pocu de salir pegáu al segundu


La carrera ye sobre un circuitu al qu'hai que da-y 3 vueltes, al final de la primer vuelta pásenme otros dos pero sigo a lo míu, el primer 5000 pasélu en 17'27'' y a estos ritmos estratosféricos pa mí (3'30''/km) nun veo nada claru que pueda aguantar hasta'l final, pero buenu, si nun ye porque voi mirando'l reló nun me paez que vaya tan rápidu, voi bien de fuelle aunque sé que les piernes nun dan pa dir más fuerte.

Primer vuelta (con bona cara y tou...)


Na parte final de la segunda vuelta engánchenme otru par d'ellos, a estos si que-yos puedo siguir el pasu y aunque van pegándome tirones sin parar unu d'ellos (l'otru fue detrás tol tiempu) nun me suelto, incluso cuando pica un pocu p'arriba meto un pocu de cizaña y consigo descolgalos y ponelos un pocu nerviosos. Beben nos avituallamientos y al ver que yo tiro de llargu y que voi saludando al públicu vuelven a ponese nerviosucos.
Pasamos el Km 10 en 35'41''.

Segunda vuelta col cuchillu entre los dientes...


La tercer vuelta yá ye d'infartu, tironucu a cada pocu, recortando curves pelos bordillos, otru avituallamientu onde tampocu paro y a falta de 500 m y viendo que nadie mueve ficha meto un cambiu de ritmu elegante, descuélgolos un pocu pero a falta de 200 m gárrenme y vuelven a cambiar, yo cambio tamién, esta vez a tope pero ellos tienen un puntín de velocidá más que yo y entren los dos delantre míu, si hai que dar otra vuelta más nun creo qu'hubiesen aguantáu, pero la distancia yera esa y calcularon mui bien. Al final acabo los 16,09 Km el 10º ( y primer músicu!!!jejeje) d'entre unos 400-500 corredores en 57'41'' (a un ritmu mediu de 3'35''/Km), Ricardo entra en 1h05' más o menos (diba col reló de Duardo prestáu y nun supo prender el cronómetru) y na recta de meta pon la faxa, la montera y garra la bandera d'Asturies pa facer una llegada espectacular.

Llegando a meta

Con dellos componentes del Bagad de Lorient


Súper-Richard

Entrega de premios (paez que toi nes Piragües jejeje)


Hidratación y celebaración post-carrera

Playeru desguazáu de Ricardo después de la carrera (cola salida que fizo nun m'extraña...)


Pa recuperar comemos y metémonos nel bus durante 15h pa volver pa casa, acabóse'l festival después de 10 díes y marchamos un pocu tristes, pero pasámoslo como los indios y tamos seguros de que d'una manera o d'otra vamos volver, Lorient y Bretaña en xeneral ye como una segunda casa pa nosotros dende yá va unos cuantos años.









Próxima castronada: II Trail de Valgrande-Payares












2 comentarios:

  1. ¡¡¡QUÉ GRANDES!!!
    ¡¡¡PUXA ASTURIES!!!

    ResponderEliminar
  2. Abra que escotar entre toos pa comprai unes cubiertes nueves al Richar,mira que te tengo dichu que no actives el KERS en la salida que dejes les sueles atras jajajjaja,vaya personajes!!!!
    un saludu

    ResponderEliminar